Artikel marketing; een belangrijke tool om gevonden te worden

Artikel marketing is een belangrijk instrument om je positie in Google te verhogen. Het is een onderdeel van een volledig internet marketing traject. Door het aantal verwijzingen naar een website flink uit te breiden, wordt de waardering van je website ook verhoogd. Daarnaast speelt ook het aantal inkomende verwijzingen een belangrijke rol in het bepalen van de positie van een webpagina. Google geeft iedere website een cijfer. Google schat websites in naar de mate van belangrijkheid. Je cijfer zal dus stijgen, naarmate je website belangrijker is. En hoe hoger de score, hoe eenvoudiger je hoger komt in de zoekresultaten. Dit cijfer noemen we de Pagerank (PR). Een juiste marketing strategie, als onderdeel van internet marketing, is daarom cruciaal.

Goede en relevante verwijzingen zijn essentieel

Voor het verbeteren van je website positie op relevante zoekopdrachten, dien je ervoor te zorgen dat je reële, goede verwijzingen plaatst op andere websites. Goede artikel marketing levert meer bezoekers op die via deze verwijzingen naar je site komen. Maar hoe krijg/plaats je die verwijzingen? Goed geschreven content is allereerst essentieel. Je moet bezoekers over de streep trekken met je SEO artikelen, zodat ze naar jouw website klikken. Daarnaast kun je sites zoals startpagina’s en bedrijvenwebsites vragen een verwijzing van je website te plaatsen. Vraag of je een verwijzing mag plaatsen op de websites van al je zakelijke relaties. Je kunt artikelen plaatsen op externe sites en verwijzingen toevoegen op advertentiepagina’s. Vergeet ook niet om Social Media zoals Twitter en Facebook in te zetten voor uw marketing tijdens een internet marketing traject. Unieke artikelen kunnen via deze kanalen eenvoudig en snel worden gedeeld.

Met artikel marketing win je absoluut

Naast website optimalisatie is artikel marketing dus een belangrijk onderdeel om hoger te scoren. Met artikel marketing en goede content sla je feitelijk twee vliegen in één klap. Je komt hoger in de zoekresultaten van Google te staan met als gevolg dat meer potentiële klanten jouw website weten te vinden.