Inbound Marketing en de functies ervan bij het promoten van bronnen op internet

 marketing textbook

Als je niet weet wat Inbound Marketing is, dan is dit artikel iets voor jou.

Laten we beginnen zoals verwacht met de definities.

Inbound marketing is een vorm van marketing waarbij gratis nuttige inhoud voor gebruikers wordt gemaakt, vaak zonder directe reclame voor hun producten. De belangrijkste taak van dit type marketing is om loyaliteit van een potentiële koper te vormen, om zijn vertrouwen te winnen. In tegenstelling tot het traditionele type marketing (Outbound marketing) wordt geen reclame gebruikt en de popularisering van het bedrijf is te danken aan de virale distributie van inhoud, het delen van de bron tussen gebruikers en het verhogen van posities in zoekresultaten. De groeiende populariteit van dit type marketing kan heel eenvoudig worden verklaard – de efficiëntie van het verkrijgen van hoogwaardige leads (kopers) is aanzienlijk hoger dan bij het gebruik van advertenties. Bovendien worden budgetten besteed aan het maken van kwaliteitsproducten die mensen ten goede komen, in plaats van te worden besteed aan bannervertoningen.

Nu kunnen we praten over inkomende marketingtools.

Waar wordt het gebruikt?

Allereerst is dit de blog van het bedrijf. Statistieken tonen aan dat een bedrijf dat een blog heeft en interessant materiaal publiceert, een aanzienlijk grotere toestroom van kopers heeft dan een bedrijf met één officiële website.

Waarom is dit zo?

Er zijn twee belangrijke redenen:

Ten eerste: met een wekelijkse publicatie van materialen zal de positie van de blog in de zoekresultaten zeker toenemen (een grote hoeveelheid unieke inhoud, regelmatige updates, langdurige gebruikersactiviteit op de blog).

Ten tweede: bezoekers zien geen droge bedrijfspagina, maar levendige en interessante communicatie, nuttige materialen die hen kunnen helpen, en vooral, niemand en niets probeert ze te “verkopen”. Daarom blijven gebruikers op de site, lezen, abonneren zich op de nieuwsbrief, bevelen aan hun vrienden aan, delen het materiaal op sociale netwerken. Uiteindelijk, zelfs zonder een verkoop, verbetert het imago van uw bedrijf geleidelijk in de ogen van een potentiële koper en beginnen ze betaalde producten te proberen.

Het tweede kanaal voor het verspreiden van informatie zijn sociale netwerken (we kunnen aannemen dat verdiende marketing onderdeel is van inkomende marketing). Omdat de inhoud interessant is voor de gebruiker, deelt hij deze graag met zijn vrienden. Hierdoor groeien groepen in sociale netwerken alleen snel dankzij organische indicatoren (virale verspreiding van informatie en vrijwillige aansluiting bij een gebruikersgroep). Ik wil benadrukken dat sociale media niet beperkt mogen zijn tot Facebook, Vkontakte en Twitter. Een heel belangrijk kanaal voor een massaproduct is dus YouTube en voor de B2B-sfeer – Slideshare (presentatieopslagdienst).

De derde manier om informatie te leveren is gebruikersabonnementen (e-mail, RSS).

Andere methoden voor het verspreiden van materialen kunnen bestandsdeling en thematische sites worden genoemd (waar onderzoeksresultaten, infographics en aanbevelingen die u verstrekt worden gepubliceerd).

Wat is het populairst bij inkomende marketing?

Allereerst zijn dit allerlei onderzoeken, rapporten, instructies, aanbevelingen, e-zines en boeken (e-zine en e-boeken), allerlei abonnementen. Webinars, audiopodcasts, videoseminars, presentaties, deskundig advies zijn ook erg populair. Een ander middel voor inkomende marketing moet worden toegeschreven aan infographics en toegang bieden tot nuttige databases of documenten.

Zoals eerder vermeld, zijn dit allemaal materialen die interessant zijn voor de gebruiker, hieronder is het verschil tussen inkomende en uitgaande marketing.

Wat zijn de nadelen van dit type marketing?

Ondanks alle voordelen van dit type marketing heeft het ook nadelen. Allereerst heb je middelen nodig om hoogwaardige inhoud te creëren, wat het gebruik van tijd of geld impliceert. Bovendien moet u wachten tot dit type marketing van kracht wordt, in tegenstelling tot advertenties die onmiddellijk resultaat opleveren. Figuurlijk gesproken is Inbound marketing als een bulldozer die veel tijd nodig heeft om te versnellen, maar als het sneller gaat, kan het praktisch niet worden gestopt, het zal lange tijd resultaten opleveren nadat het werk eraan is gestopt.

Hoe kan ik dit het beste gebruiken?

Inbound marketing is op zichzelf effectief, maar in combinatie met Outbound marketing worden de resultaten veel sneller behaald. Een klassiek voorbeeld is een PPC-bedrijf op een Landidng-pagina met nuttige materialen. Vervolgens, als gevolg van advertenties, vindt de primaire toestroom van bezoekers plaats en als gevolg van inkomende marketing vindt de virale distributie van materialen plaats. Als u niet voor advertenties wilt betalen, moet u een contentstrategie ontwikkelen die er ongeveer zo uitziet:

Blogposting: 3 keer per week;

Berichten op Twitter -1 tweeten elke dag;

Facebook – 2 berichten per dag;

Opstellen van een handige nieuwsbrief – één keer per week;

Webinar-creatie – eens per twee weken;

Video’s uploaden naar YouTube – eens per drie weken;

Onderzoekspublicatie – eens per drie maanden;

Er is een hele online universiteit die exclusief is gewijd aan inkomende marketing. Indien gewenst kan iedereen gratis een cursus volgen en een examen afleggen in dit type marketing.

 affiliate marketing via instagram

https://marketingbook.shop/