Externe harde schijf kapot! Wat een ramp! Mijn zoontje stootte de harde schijf per ongeluk van de tafel en deze viel met een klap op de grond. Natuurlijk moest mij dit weer gebeuren. Alle opgespaarde foto’s van de kinderen; van de geboorte tot nu, alle vakanties, alle mooie herinneringen, in één klap verdwenen. Ik dwong mezelf rustig te blijven en surfte op het web om te kijken of er nog mogelijkheden bestonden om mijn gegevens terug te halen. De website van Data Recovery Nederland gaf heldere informatie en ik meldde mij direct aan voor een analyse. Direct daarna ontving ik een mail dat de aanmelding was gelukt. Ook kreeg ik een persoonlijk casenummer. 10 Minuten later werd ik gebeld: een medewerkster van Data Recovery Nederland die vroeg of alles duidelijk was. Ik was natuurlijk erg bang voor mijn foto’s maar de juffrouw aan de telefoon stelde mij gerust. Zij gaf mij goede informatie en zei dat de schijf natuurlijk eerst onderzocht moest worden maar dat de kans om de foto’s terug te halen zeker nog niet verkeken waren. Na het onderzoek zouden ze meer kunnen vertellen over de schade, de oplossing en de prijs. Daarna zat ik nog nergens aan vast. Een hele geruststelling. Ik hoefde dus nog niets te betalen. We spraken af dat ik de schijf zelf zou komen langsbrengen op hun lab in Rotterdam. Op hun website stond een uitgebreide routebeschrijving. Het kantoor in Rotterdam was makkelijk te vinden. De medewerker aan de balie hielp mij goed. Als ik vragen had dan kon ik altijd bellen, maar dat was niet nodig. Ik gaf het pakketje af en voor ik thuis was, had ik al een ontvangstbevestiging ontvangen. Na zeven dagen kreeg ik het diagnoserapport: Het bleek dat de motor van de harde schijf beschadigd was en de lees/schrijfkop vast was komen te zitten op de platter. De platter zat vol met krassen. De schijf moest in een cleanroom behandeld worden. De lees/schrijfkop moest vervangen worden. Daarna zou de filesysteem worden hersteld en de datastructuur opgebouwd. Ik vulde het akkoordformulier uit de bijlage in en stuurde het terug. Ik had voor de goedkoopste prijs gekozen want er was geen spoed bij. Meteen kreeg ik weer een berichtje terug dat de recovery was begonnen. Nu maar afwachten. Na twee maanden verscheen er een mailtje van Data Recovery Nederland: De recovery was succesvol verlopen. In de bijlage zat een filelist met alle herstelde bestanden. Hierop kon ik controleren of ik tevreden was met het resultaat. Ik keek alles zorgvuldig na. Alles wat voor mij van belang was stond er op. Helemaal gelukkig gaf ik mijn goedkeuring voor de filelist zodat de data hersteld kon worden. Na enkele dagen kwam de koerier de data netjes bij mij thuis afleveren. Op een nieuwe externe harde schijf. Al die waardevolle onbetaalbare herinneringen waren gelukkig weer terug. Goed gedaan Data Recovery Nederland! |
http://www.datarecoverynederland.nl/harde-schijf-kapot.html |